Showroom-ul firmei Alukönigstahl consta intr-un spatiu de prezentare, de 94.00mp, avand adiacente doua spatii de intalnire (o sala meeting pentru personal, si un spatiu de intalnire deschis, pentru clienti, ambele, insa, avand o directa legatura vizuala cu spatiul central, de expunere).
Cele doua suprafete orizontale dominante, pardoseala si tavanul sunt tratate la fel in tot spatiul (exceptand zona de discutie clienti, unde a fost pastrat parchetul existent): pardoseala din sapa epoxidica (turnata peste pardoseala de marmura existenta), si tavanul constand in placa existenta, decopertata si lasata aparenta, fiind ulterior vopsita cu vopsea lavabila neagra.
In ciuda faptului ca pentru intreg spatiul s-au folosit aceleasi materiale, respectiv aceeasi cromatica retinuta si clara (alb, negru, gri), prin tratarea tavanelor si propunerea de iluminat, cele trei zone majore sunt caracterizate de ambiante diferite. Astfel, sala meeting, dominata de un trunchi de piramida luminos, capata o ambianta mai intunecata si serioasa, in timp ce spatiul de expunere, impreuna cu zona clienti sunt mai luminoase si extovertite, fiind separate de o perdea de lumina, deasupra parapetului.
In ceea ce priveste mobilierul, s-a incercat o limitare la strictul necesar, pe cat posibil, spatiul initial fiind foarte maruntit, umplut de mobilier, si foarte greu de perceput, iar viziunea noastra legata de schimbarea sa consta intr-un spatiu cat mai liber si curat, in care sa domine sistemele de tamplarie, si mai putin mobilierul. Mobilierul se limiteaza la doar trei piese majore, care sa deserveasca si sa defineasca strict functiunile aferente, si anume: masa de 4.20m lungime, politele metalice albe pentru expunerea mostrelor de profile tamplarie, atasate parapetului, si desk-ul receptiei, un monovolum cu aspect de beton aparent.
Foto: Cosmin Dragomir